Kedves Olvasóim!
Az okos telefonok világában élünk. Szinte mindenkinek van ilyen készüléke. Egyébiránt alig több mint 100 éve része az életünknek a telefon. Kezdetben csak keveseknek adatott meg, mára már szinte mindenkinek. A kommunikáció forradalmát éljük, villámsebességgel terjed és mára már eljutottunk oda, hogy „nem tudunk nélküle élni”. Rengeteg funkciója van, és a helyes használata több kérdést is felvet.
A telefonálásnak is vannak klasszikus szabályai, lássuk:
- Amikor vonalas telefonon hívunk valakit, és fogadják a hívásunkat, először köszönünk, és megkérdezem, hogy alkalmas időben hívtuk-e az illetőt.
- Ha a hívott félnek nem alkalmas az időpont,meg kell kérdezni, hogy mikor hívhatjuk újra.
- Tudomásul kell venni, ha nem alkalmas, ne ingereljünk senkit azzal, hogy…csak azt akarom megkérdezni, csak egy kérdésem lenne…stb.
- Ha fogadjuk a telefonhívást, az igen tessék? fordulat kerülendő. Tehát bemutatkozunk, és kezdődhet a csevej.
- Ha munkahelyi vezetékes telefonon fogadjuk a hívást, akkor a cég hivatalos nevét is mondani kell, és várni a hívó fél kérdését.
- Ha mobilunkon fogadjuk a hívást, akkor is kezdjünk azzal, hogy bemutatkozunk – a mai telefonok már tudják azonosítani a hívó felet, de akkor is szép a nevén szólítani a hívót: pl: Gábor vagyok, szia Kati!
- A mobil telefonálás esetében elhagyható az alkalmas-e formula, mert ha a hívott fél látja a hívó nevét a készülékén, netán nem tudja azt felvenni, akkor küldd egy „később visszahívom” sms-t, és tényleg illik is visszahívni.
A mobilunk mindig velünk van, ennek ellenére ne feledjük el, hogy telefonálni mégsem való bármikor és bárhol.
Akadnak olyan helyzetek, amikor mobilunk zavarhatja a környezetünket.
Ne fogadjunk és kezdeményezzünk hívást olyankor, amikor látható, hogy ezzel másokat zavarunk.
Nem tartozik mindenkire, sem a közügyünk, sem a magánügyünk.
Főként kerülendő:
- tárgyalásokon
- üzleti megbeszéléseken
- színházban (tilos)
- moziban
- koncertteremben
Ilyen esetekben használjunk néma üzemmódot.
A vonalas telefonok esetében addig hívjuk a másik felet, amíg el nem érjük. A mobiltelefonoknál pedig a visszahívást tartjuk természetesnek. Ez azonban inkább szokás, mint szabály, ezért a vissza nem hívás miatt ne sértődjünk meg.
Ha egy napon belül nem kapunk visszahívást, akkor ismét hívhatjuk a számot, és ha a hívást akkor sem fogadják, akkor jöhet az sms.
Összegezve:
- Személyes számot bármikor hívhatunk 9 és 21 óra között.
- A mobiltelefon számos funkciója biztosítja, hogy zavartalanul élhessünk, ilyen pl a némítás vagy az éjszakai üzemmód.
- Olyan beállítás is létezik, amikor a telefon használója maga dönt arról, hogy mely hívásokat fogadja, és melyeket nem.
Felh.ir.: SM: Köszönöm, kérem
.