Kedves Olvasóim!

Az okos telefonok világában élünk. Szinte mindenkinek van ilyen készüléke. Egyébiránt alig több mint 100 éve része az életünknek a telefon. Kezdetben csak keveseknek adatott meg, mára már szinte mindenkinek. A kommunikáció forradalmát éljük, villámsebességgel terjed és mára már eljutottunk oda, hogy „nem tudunk nélküle élni”. Rengeteg funkciója van, és a helyes használata több kérdést is felvet.

A telefonálásnak is vannak klasszikus szabályai, lássuk:

  1. Amikor vonalas telefonon hívunk valakit, és fogadják a hívásunkat, először köszönünk, és megkérdezem, hogy alkalmas időben hívtuk-e az illetőt.
  2. Ha a hívott félnek nem alkalmas az időpont,meg kell kérdezni, hogy mikor hívhatjuk újra.
  3. Tudomásul kell venni, ha nem alkalmas, ne ingereljünk senkit azzal, hogy…csak azt akarom megkérdezni, csak egy kérdésem lenne…stb.
  4. Ha fogadjuk a telefonhívást, az igen tessék? fordulat kerülendő. Tehát bemutatkozunk, és kezdődhet a csevej.
  5. Ha munkahelyi vezetékes telefonon fogadjuk a hívást, akkor a cég hivatalos nevét is mondani kell, és várni a hívó fél kérdését.
  6. Ha mobilunkon fogadjuk a hívást, akkor is kezdjünk azzal, hogy bemutatkozunk – a mai telefonok már tudják azonosítani a hívó felet, de akkor is szép a nevén szólítani a hívót: pl: Gábor vagyok, szia Kati!
  7. A mobil telefonálás esetében elhagyható az alkalmas-e formula, mert ha a hívott fél látja a hívó nevét a készülékén, netán nem tudja azt felvenni, akkor küldd egy „később visszahívom” sms-t, és tényleg illik is visszahívni.

A mobilunk mindig velünk van, ennek ellenére ne feledjük el, hogy telefonálni mégsem való bármikor és bárhol.

Akadnak olyan helyzetek, amikor mobilunk zavarhatja a környezetünket.

Ne fogadjunk és kezdeményezzünk hívást olyankor, amikor látható, hogy ezzel másokat zavarunk.

Nem tartozik mindenkire, sem a közügyünk, sem a magánügyünk.

Főként kerülendő:

  1. tárgyalásokon
  2. üzleti megbeszéléseken
  3. színházban (tilos)
  4. moziban
  5. koncertteremben

Ilyen esetekben használjunk néma üzemmódot.

A vonalas telefonok esetében addig hívjuk a másik felet, amíg el nem érjük. A mobiltelefonoknál pedig a visszahívást tartjuk természetesnek. Ez azonban inkább szokás, mint szabály, ezért a vissza nem hívás miatt ne sértődjünk meg.

Ha egy napon belül nem kapunk visszahívást, akkor ismét hívhatjuk a számot, és ha a hívást akkor sem fogadják, akkor jöhet az sms.

Összegezve:

  • Személyes számot bármikor hívhatunk 9 és 21 óra között.
  • A mobiltelefon számos funkciója biztosítja, hogy zavartalanul élhessünk, ilyen pl a némítás vagy az éjszakai üzemmód.
  • Olyan beállítás is létezik, amikor a telefon használója maga dönt arról, hogy mely hívásokat fogadja, és melyeket nem.

Felh.ir.: SM: Köszönöm, kérem

.