Kedves Olvasóim! Egyre több cégnél és intézményben elvárt a forma vagy egyenruha, amely az első benyomás miatt igen fontos lehet. Egyrészt tükrözi a céget, másrészt alakítja az egyéniséget.
Az utóbbi évtizedekben megfigyelhető, hogy a cégek esetében a helyes öltözködés fogalmát felváltotta az előírt öltözködés definíciója. Több banknál és vállalatnál az alkalmazottak nem is léphetnek az ügyfelek közelébe elegáns ruházat nélkül. (Valljuk be, nekünk ügyfeleknek sem mindegy, hogy kivel tárgyalunk….)
Ha szétnézünk a repterek menedzserosztályain, akkor számos üzletembert láthatunk (öltöny, nyakkendő, fehér ing) viseletben.
A légitársaságok munkatársai sem nélkülözik az előírt ruhadarabok viselését, amely nem csak a kötelezően előírtak miatt viselendő, hanem az összetartozást is hivatott kifejezni.
Ezeknek az előírásoknak az az üzenete, hogy a munkavállaló érezze kötelességének munkaadója elvárásait, legyen az cég embléma, egyenruha…
Sajnos azt is megfigyeltem már, (és véleményem szerint nem vagyok ezzel egyedül), hogy nem a ruha teszi az embert, vagyis jól öltözött, csinos hölgy vagy elegáns úriember az első megszólalásával, vagy későbbi stílusával agyoncsapta a megjelenést.
PR-os kollégáim szerint az efféle jó megjelenéssel a tudás és műveltségbeli hiányosságokat is szokták leplezni. Ezt saját tapasztalataimmal is alá tudom támasztani. SAJNOS!
Tehát fontos szempontok a divatnál, ruházatnál:
- Legyen ízléses, stílusos a ruhadarab
- Viseljük elegánsan
- Színekben harmonizáljon
- Legyen ápolt, vasalt és tiszta
- Megnyerő fellépést biztosítson
- Pozitív én-képet sugározzon
- Egyéniségnek megfelelő előnyös külső +1 –JÓ MODOR!
És higgyék el a jó példa is ragadós. Bízom benne sokan vagyunk ezzel így!
Mert:
Divatos holmikat bárki vehet magának, stílust azonban nem.
Forrás: SG. Divat a jó modor
Kezdőkép: abcnews.go.com