Kedves Olvasóim!

Nem elég elolvasni a készülék használati útmutatóját, a használatnak az is része, hogy megtanuljuk, hogy a telefonálást hogyan illeszthetjük be társas kapcsolatainkba.

Mobilkészülékünkkel járunk-kelünk, így nem árt tudni azon ismereteket sem, amelyek az illem határain belül vannak.

Így tehát:

  • A hívó fél helyzete valamelyest
    egyszerűbb, mert megválaszthatja a szituációt és az időpontot, amikor
    hívást kezdemenyez. A hívott félnek több szempontot kell mérlegelnie. Egy
    hívás félbeszakíthat fontos megbeszéléseket, elvonhatja a figyelmünket
    más, amugy nagyon fontos ügyekről.
  • Ha olyanok a körülmények, hogy nem
    szivesen folytatná a beszélgetést, akkor magyarázza el a helyzetet a hívó
    félnek és ígérje meg, hogy majd visszahívja őt. Az a legjobb ha abban is
    megegyeznek, hogy mikor hívja Ön vissza a hívó felet. FONTOS: ne csak
    ígérgessen, hanem hívja is vissza! Ha a hívott fél nem elérhető, akkor
    mindenképpen hagyjon üzenetet.
  • Ha üzenetet hagy, akkor hagyja
    meg a nevét (ha szükséges teljes nevét), a hívás okát, ha szükséges a
    saját telefonszámát. Beszéljen tisztán és győződjön meg arról, hogy nincs
    az érthetőséget zavaró háttérzaj. Igyekezzen tömör üzenetet hagyni. Ha az
    üzenet nem mondja külön, hogy a hívó fél újra fog hívni, akkor
    kötelességünk 24 orán belül visszahívni. Még akkor is ha nincs teljes
    válaszunk az esetleg feltett kérdésekre. Ez pl. abban segihet a hívott
    félnek, hogy megértse, hogy más alternativák után kell nézzen.
  • A telefonba tiszta nyugodt
    hangon beszéljen. Ez professzionális benyomást kelt.
  • Ne rágjon rágógumit és ne egyen
    telefonálás közben.
  • Tüsszentés és köhögés esetén
    fordítsa el a fejét a telefontól és kérjen elnézést beszélgetopartnerétől.
  • Ha beszélgetés közben kell
    felvennie a telefont, akkor mindig kérjen elnézést mielőtt felveszi a
    telefont.
  • Ha erős háttérzaj van
    környezetében, akkor kérjen elnézést beszélgetőpartnerétől és magyarázza
    el neki a zaj okát (pl. építkezés a közelben).
  • Ha telefonbeszélgetés közben új
    hívása érkezik, akkor az első hívás élvez elsőbbséget. Az első
    beszélgetőpartnerét csak addig várakoztassa, amíg a másodiktól gyorsan
    felvesz egy üzenetet. Ha a második hívó fél nagyon fontos, akkor az első
    féltől kérjen elnézést és igérje meg, hogy visszahivja.
  • Kérjen elnézést ha
    mellétárcsázott. Mondja el a hívott félnek, hogy Ön milyen számot
    tárcsázott. Így elkerűlheti, hogy többszőr is rossz helyre menjen a
    hívása. Ellenőrizze jegyzetét, hogy jó számot hív-e. Kérjen elnézést és
    köszönjön el.
  • Hívás kezdeményezésekor tisztán
    és érthetően mondja be nevét (és cége nevét) és a beszélgetést lassan
    kezdje el, hogy a hívott félnek legyen ideje felfogni kivel beszél. Ne
    feltételezze, hogy a hívott fél úgy is felismeri a hangját.
  • Ha hosszabb beszélgetést akar
    lebonyolítani, akkor kérdezze meg a beszélgetőpartnerét, hogy ráér-e. Ha
    20 percre van szüksége, akkor ne azt kérdezze, hogy „Van fél
    perced?”
  • Telefonbeszélgetés közben ne beszélgessen
    a koörnyezetében jelenlévőkkel. Ha erre mégis szükség van, kérjen telefon
    beszélgetőpartnerétől elnézést.
  • Ha a vonal megszakad, akkor a
    hívó félnek kell újrahívnia és elnézést kérnie a hibáért. Még akkor is ha
    nem tehet róla.
  • Ne telefonáljon templomban,
    temetőben, színházi előadás közben, moziban, tárgyalás alatt. Ha nagyon
    fontos hívást vár és nem kapcsolhatja ki a készüléket, akkor kapcsolja
    vibra üzemmódba.
  • Ne beszéljen túl hangosan, mert
    az sérti környezetét. Ne beszéljen túl halkan, mert akkor
    beszélgetőpartnere nem fogja érteni.
  • Figyeljen beszélgetőpartnerére.
    Ha olyan tevékenységet folytat beszélgetés közben, ami mellett nem tud
    folyamatosan figyelni, akkor illendőbb elnézést kérni és visszahivni a
    hívó felet.
  • Egy telefonbeszélgetés
    rendszerint két fél között jön létre (kivéve pl. telekonferencia). Még ha
    mobilon is beszél, törekedjen arra, hogy a beszélgetést senki se hallja.
    Ezért lehetőség szerint ne hívjon vonatból, buszból, stb. Ha ez
    elkerülhetetlen, akkor beszéljen halkan. Ilyen helyzetben elkerülhetetlen,
    hogy mások mindent halljanak, ezért ne említsen neveket és személyes vagy
    üzletileg bizalmas információkat. Ha Ön kerül olyan szituációba, hogy
    mások beszélgetését végig kell hallgassa (pl buszon), akkor próbáljon ne
    odafigyelni.
  • Ha telefonálni szeretne és
    nincs mobilja ne kérje el mások mobil készülékét ha van a közelben
    hagyományos telefon is.
  • Kerülje a telefonbeszélgetést
    étteremben. Ez sokszor nehezen megoldható, de legalább ne felejtsen el
    elnézést kérni az asztalnál ülőktől. Semmiképpen se tegye ki az asztalra a
    készüléket. Ha az övére erősítve tarja, vagy a táskájában, akkor is meg
    fogja hallani és nem illő készülékével felvágni, mesterkélten fontosnak
    mutatkozni. Ha asztalnál ülve kap egy fontos hívást, akkor az
    asztaltársaságtól elvonultan egy sarokban folytassa le a beszélgetést.
  • Autóban kihangosító nélkül ne
    beszélgessen. Ez nem illem kérdése, hanem az Ön biztonsága követeli meg.
  • Autóban kihagosított
    készüléknél és ha az autóban utasok is vannak, mindig figyelmeztesse
    beszélgető partnerét a kihangosítás tényéről és a jelenlevőkről a
    félreértések és kellemetlenségek elkerülése érdekében.

Forrás: www.telefonguru.hu

Nemrégiben
a Duna Tv Család-barát című műsorának vendégeként beszélgettek velem
erről, melyet a link 29 perc 28 mp-től láthatnak.

https://mediaklikk.hu/video/csalad-barat-2019-10-22-i-adas/?fbclid=IwAR1jCGhBZQQ3VWOCPVH7BLJ5lzIJgEap6X6GZRCHPX42YRUdYOMJQXeFxC4