Kedves Olvasóim!
Az elmúlt időszak bővelkedett a digitális világ működtetésében, legyen az online oktatás, konferencia, levelél, telefon…stb.
Ezen okoknál fogva is elindítom a digitális etikettről szóló cikkeimet, melyhez rövidesen tanfolyam és tréning is társul.
Ezért a cikkekben csak rövid infók állnak majd rendelkezésükre, hogy
hagyjak valamit a kulisszák mögött is. 🙂 Ezekről rövidesen
információkat is közzé teszek majd.
A mai bejegyzésem célkeresztjében az is mert E-MAIL áll.
Az elektronikus levél lehet üzleti vagy magánjellegű.
Az üzleti e-mail váltásnál a megszólításokra, a titulusokra, a pontos és helyes mondatszerkesztésekre ugyanúgy ügyelni kell, mint hagyományos levelezések során.
A baráti e-mail esetében a forma lehet lazább, könnyedebb, pontosan olyan mint a levelezők közötti kapcsolat.
Az olyan e-mailekre, amelyek kéréssel, üzleti megkereséssel érkeznek meg hozzánk, illik, sőt kell
pár napon (48 órán) belül válaszolni. A válasz lehet egy egyszerű
visszajelzés is, csak lássa a küldő, hogy megkaptuk a levelét. A
végleges válasz küldését mielőbbi lehetőségünk alkalmával meg kell
tennünk.
Az érintkezési szabályok betartásával saját modorunkról is képet állítunk ki.
Hibák:
- nem használjuk a klasszikus levél felépítést
- nem használunk megszólítást, vagy azt rosszul tesszük
- mondatocskákat, gondolatfoszlányokat használnak
- nem jó a helyesírás
- nem korreekt a nyelvtani szerkezet…stb.
Ha több személy
is címzettje ugyabbak a levélnek, akkor különösen kell figyelnünk a
stílusra, mert lehet, hogy amit az egyik címzettel kapcsolatban
megengedhetünk magunknak, a másik címzettel kapcsolatban már nem.
Példának okáért ilyen a bizalmaskodás, a viccelődés. A többi résztvevőt nagyon zavarni fogja.
(folytatása következik)
Forrás: saját + SM:Köszönöm, kérem
Köszönöm, hogy elolvasták!
Gábor by protokollexpert