Kedves Olvasóim!

Az elmúlt időszak bővelkedett a digitális világ működtetésében, legyen az online oktatás, konferencia, levelél, telefon…stb.

Ezen okoknál fogva is elindítom a digitális etikettről szóló cikkeimet, melyhez rövidesen tanfolyam és tréning is társul.
Ezért a cikkekben csak rövid infók állnak majd rendelkezésükre, hogy
hagyjak valamit a kulisszák mögött is. 🙂  Ezekről rövidesen
információkat is közzé teszek majd.

A mai bejegyzésem célkeresztjében az is mert E-MAIL áll.

Az elektronikus levél lehet üzleti vagy magánjellegű.

Az üzleti e-mail váltásnál a megszólításokra, a titulusokra, a pontos és helyes mondatszerkesztésekre ugyanúgy ügyelni kell, mint hagyományos levelezések során.

A baráti e-mail esetében a forma lehet lazább, könnyedebb, pontosan olyan mint a levelezők közötti kapcsolat.

Az olyan e-mailekre, amelyek kéréssel, üzleti megkereséssel érkeznek meg hozzánk, illik, sőt kell
pár napon (48 órán) belül válaszolni. A válasz lehet egy egyszerű
visszajelzés is, csak lássa a küldő, hogy megkaptuk a levelét. A
végleges válasz küldését mielőbbi lehetőségünk alkalmával meg kell
tennünk.

Az érintkezési szabályok betartásával saját modorunkról is képet állítunk ki.

Hibák:

  • nem használjuk a klasszikus levél felépítést
  • nem használunk megszólítást, vagy azt rosszul tesszük
  • mondatocskákat, gondolatfoszlányokat használnak
  • nem jó a helyesírás
  • nem korreekt a nyelvtani szerkezet…stb.

Ha több személy
is címzettje ugyabbak a levélnek, akkor különösen kell figyelnünk a
stílusra, mert lehet, hogy amit az egyik címzettel kapcsolatban
megengedhetünk magunknak, a másik címzettel kapcsolatban már nem.
Példának okáért ilyen a bizalmaskodás, a viccelődés. A többi résztvevőt nagyon zavarni fogja.

(folytatása következik)

Forrás: saját + SM:Köszönöm, kérem

Köszönöm, hogy elolvasták!

Gábor by protokollexpert