Kedves Olvasóim!

Az önéletrajz az én marketing része, ne adjunk ki rosszat a kezeinkből!

3 olyan fontos dologra hívom fel a figyelmet, amely rendkívül jó színben tünteti fel a beadóját.

1.Készítsünk MINDIG személyre szabott anyagot

Habár az önéletrajz megírása kapcsán szakértők gyakran hangoztatják, hogy a beadott pályázatnak a lehető leginkább az adott céghez, illetve a meghirdetett pozícióhoz kell igazodni, a gyakorlat azt mutatja, hogy a jelentkezők sokszor még mindig az uniformizált, mindenhová beadható formulát keresik.

A HR-szakemberek azonban biztos kézzel selejtezik ki azokat a pályázatokat, melyek a duplikáció akár legkisebb jelére utalnak. Nemcsak az állásinterjú során kell bizonyítanunk, hogy készségeink alapján csakis az adott vállalatnál tudjuk elképzelni karrierünket, a benyújtott pályázatunknak is ezt az üzenetet kell közvetítenie.

Keressünk rá a vállalat által kiadott közleményekre, és figyeljük meg a hivatalos honlap nyelvezetét is. A motivációs levelünkben alkalmazkodjunk a cég által képviselt szóhasználathoz és szellemiséghez.

2.Figyeljünk a célzott és jó felépítésre

Az ideális önéletrajz két A4-es oldalnyi, igyekezzünk tehát, hogy ne lépjük túl ezt az oldalmennyiséget. Kutatások szerint egy CV-re átlagosan nem jut több idő 60 másodpercnél, ebbe pedig nem fér bele az átláthatatlan struktúra miatti időveszteség.

Fontos, hogy a legfrissebb és a legrelevánsabb munkától haladjunk kronológiai sorrendben visszafelé. Az esetleges munkanélküli időszakokat se hagyjuk ki, a munkaadó ugyanis észre fogja venni a „lyukakat”. Magyarázzuk meg, mivel töltöttük ki az átmeneti időszakokat, milyen képzéseken, tanfolyamokon vettünk részt.
Koncentráljunk egy-egy kiemelkedő projekt során elért eredményeink bemutatásra ahelyett, hogy minden egyes projectet felsorolnánk, amelyben az utóbbi időben részt vettünk. Bármilyen kellemetlen is, a régmúltban elért eredményeinket – még ha jelentősebbek voltak is az utóbbi években elérteknél – hátra kell sorolnunk az önéletrajz megírása során.

3.Tükröződjön benne a személyiségünk, hogy jól pozicionáljon minket

Az önéletrajz nem más, mint egy marketing eszköz, amelynek segítségével képet kaphatnak rólunk mind szakmailag, mind emberileg.

Győződjünk meg róla, hogy a beadott pályázat tartalmaz legalább egy olyan elemet, amely emlékezetessé teszi az önéletrajzunkat. Legyen az egy különleges hobbi vagy önkéntes feladat, amelyet rendszeresen végzünk. Mutassuk meg, hogy bizonyos ügyek iránt elkötelezettek vagyunk.

A munkaadó ebből arra következtethet, hogy a motivációnk nagy, és azonosulni tudunk a vállalat által képviselt értékekkel, akkor nemcsak a munkaidőben, hanem az adott esetben azon túl is számíthatnak ránk.

A következő részben a fontosabb hibákra hívom fel a figyelmet!

Forrás: saját + hvg.hu -femina.hu

Kezdőkép: www.morganmckinley.co.uk